Saturday, February 13, 2010

,, Bersama Teman Sejatiku ,,

Ya Rabbi,, sambutlah tanganku ini...
pimpinlah ke arah ridha-Mu dalam apa jua yang kulakukan,,

kumencari suatu rahasia dalam mendidik sebuah keikhlasan agar kekal bertapak di hati ini...


Ya Illahi,, jadikan aku ridha pada ketentuan-Mu dan berkatilah aku dalam takdir Mu, hingga aku tidak mempercepat sesuatu yg Engkau tunda dan menunda sesuatu yang Engkau segerakan "-


Ya Allah,, karuniakanlah sebuah ketenangan dan kebahagian kepada ku yang sedang mendaki langit kehidupan...

Terkadang terSungkur menilai kaCa dan peRmata...


temaniLah akal ku dalam membuat pertimbangan,,,
Ya Allah,, aku memOhon keimanan yg menyeNtUh hatiku dan keyakinan yg tulus,,
sehingga aku mengetahui bahwa tiada yang menimpaku,,
kecuali apa yg telah Engkau tetapkan unTukku...



Ya Allah,, hanya rahmat Mu yg kuharapkan...
maka janganlah Engkau biarkan diriku terLepas dari kasih sayang Mu sekelip mata pun...
dan perbaikilah selalu keadaanku...



Ya Allah,.. Engkaulah Yang Maha Kuasa,, tiada lagi yang lebih daripada Mu...
Ampunilah dosa orang tua ku, aku & kLwraga ku,,
Ya Allah terangilah jalan ku dgn peTunjuk Mu...





^^

No comments:

Post a Comment